Jump to content

Recommended Posts

  • Super Συντονιστής
Δημοσίευσε
Social-Media-01.jpg

Με τον κορωνοϊό (Covid-19) να εξαπλώνεται ανά τον κόσμο, η παραπληροφόρηση και τα fake news οργιάζουν στην εποχή των social media.

Σε αυτό το πλαίσιο, πλατφόρμες όπως το Facebook και το YouTube, όπου δραστηριοποιούνται έντονα ομάδες που πχ αντιτάσσονται στα εμβόλια, λαμβάνουν μέτρα για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της παραπληροφόρησης. Αξίζει να σημειωθεί πως, όπως αναφέρει το BBC, μεταξύ άλλων, ομάδες κατά των δικτύων 5G εμφανίζονται να συνδέουν την επιδημία με το 5G, υποστηρίζοντας σε κάποιες περιπτώσεις πως ο ιός δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο και ότι «στην πραγματικότητα» θα μπορούσε να πρόκειται για ένα σχέδιο συγκάλυψης των ασθενειών που προκύπτουν από το 5G. Επίσης, κάποια βίντεο στο YouTube παρουσιάζουν πολύπλοκες θεωρίες συνωμοσίας για το κρουαζιερόπλοιο Diamond Princess, ενώ άλλα υποστηρίζουν πως πρόκειται για τεχνητό ιό που φτιάχτηκε από την κινεζική ή την αμερικανική κυβέρνηση.

Το Facebook, όπως αναφέρει το BBC, φαίνεται να έχει εντείνει τα μέτρα του κατά της παραπληροφόρησης, καθώς οι αναζητήσεις για «coronavirus» παρουσιάζουν αξιόπιστες πληροφορίες από ιστοσελίδες όπως του ΠΟΥ, ενώ σε ομάδες αντιεμβολιαστών εμφανίζονται μηνύματα τύπου «μάθετε γιατί ο ΠΟΥ συστήνει εμβολιασμούς για την πρόληψη πολλών ασθενειών».

Το YouTube επίσης φαίνεται να προσπαθεί να καθησυχάσει του φόβους, με banner του ΠΟΥ να εμφανίζεται πάνω από βίντεο για τον ιό- ωστόσο, όπως αναφέρει το BBC, συνεχίζουν να εμφανίζονται διαφημίσεις σε βίντεο με θεωρίες συνωμοσίας.

Το Facebook λέει πως, πέρα από την προώθηση της ακριβούς πληροφόρησης, έχει λάβει μέτρα για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης: Εάν οι fact checkers του διερευνήσουν αμφιλεγόμενους ισχυρισμούς και τους υποδείξουν ως ψευδείς, η εταιρεία περιορίζει την εξάπλωσή τους σε Facebook και Instagram. Ακόμη απαγορεύονται διαφημίσεις που παραπληροφορούν ή υποδεικνύουν πως τα αποθέματα κάποιου προϊόντος είναι περιορισμένα.

Εκπρόσωπος του YouTube είπε ότι η εταιρεία είναι αφοσιωμένη στο να παρέχει «έγκυρες και χρήσιμες πληροφορίες» και να μειώσει την εξάπλωση επιβλαβούς παραπληροφόρησης.

Μεταξύ άλλων, το Facebook ανακοίνωσε την Πέμπτη πως ματαιώνει την ετήσια συνδιάσκεψη developers του εξαιτίας φόβων για τον κοροναϊό: Η F8, που είχε προσελκύσει πέρυσι 5.000 άτομα από όλο τον κόσμο, ήταν να γίνει στις 5 και 6 Μαΐου στο Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια. Η Microsoft ανέφερε την Πέμπτη πως εξακολουθεί να σχεδιάζει να πραγματοποιήσει τη δική της συνδιάσκεψη στο Σιάτλ αργότερα μέσα στον Μάιο, μα αποσύρθηκε από συνδιάσκεψη gaming τον επόμενο μήνα στο Σαν Φρανσίσκο. Αντ’αυτού, σχεδιάζει να πραγματοποιήσει ένα digital-only event στις 16-18 Μαρτίου.

Εκπρόσωπος του Facebook είπε στο Reuters ότι η εταιρεία έχει επιβάλει προσωρινούς περιορισμούς στις μετακινήσεις των εργαζομένων της προς την ηπειρωτική Κίνα, τη Νότια Κορέα και την Ιταλία. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως το αμερικανικό CDC (Centers for Disease Control and Prevention) ανέφερε την Τετάρτη ένα κρούσμα άγνωστης προέλευσης στη νότια Καλιφόρνια, όπου βρίσκονται κάποιες από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας των ΗΠΑ.

Υπενθυμίζεται πως νωρίτερα μέσα στον μήνα είχε ακυρωθεί το Mobile World Congress στη Βαρκελώνη, ενώ oi ΑΤ&Τ Inc, Verizon Communications Inc και ΙΒΜ αποσύρθηκαν επίσης από τη συνδιάσκεψη κυβερνοασφαλείας RSA. H Google ανέφερε πως η δική της συνδιάσκεψη (12-14 Μαΐου) δεν έχει ακυρωθεί, ωστόσο παρακολουθεί τις εξελίξεις. Η Apple δεν έχει κάνει ανακοινώσεις για τη δική της συνδιάσκεψη τον Ιούνιο.

The post Πώς αντιδρούν τα social media στην εξάπλωση του κορωνοϊού και τα fake news appeared first on pestaola.

Πηγή Είδησης

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας.

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...