Δορυφορικα Δημοσίευσε 20, Φεβρουαρίου 2020 Αναφορά Δημοσίευσε 20, Φεβρουαρίου 2020 Μία σημαντική απώλεια σημειώθηκε στον χώρο της πληροφορικής επιστήμης και της τεχνολογίας καθώς την Δευτέρα απεβίωσε σε ηλικία 74 ετών ο επιστήμονας πληροφορικής Larry Tesler, η συμβολή του οποίου στην ευκολότερη χρήση υπολογιστών και φορητών συσκευών ήταν το αποκορύφωμα μιας μακράς σταδιοδρομίας που επηρεάζει ακόμα και τη σύγχρονη πληροφορική. Ο Tesler γεννήθηκε το 1945 στη Νέα Υόρκη, σπούδασε πληροφορική στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και αφότου πήρε το πτυχίο του, έλαβε μέρος στην έρευνα Τεχνητής Νοημοσύνης (πολύ πριν διαδοθεί) ενώ ενεπλάκη και σε αντιπολεμικές και αντι-εταιρικές μονοπωλιακές κινήσεις, με εταιρείες όπως η IBM. Το 1973 ο Tesler ξεκίνησε να εργάζεται στο Κέντρο Ερευνών Xerox Palo Alto (PARC), όπου παρέμεινε μέχρι το 1980. Το Xerox PARC είναι γνωστό για την ανάπτυξη του γραφικού περιβάλλοντος διεπαφής χρήστη που βασίζεται στο ποντίκι, που τώρα θεωρείται ως κάτι δεδομένο. Επίσης, ο Tesler συνεργάστηκε με τον Tim Mott για να δημιουργήσει έναν επεξεργαστή κειμένου με την ονομασία Gypsy, ο οποίος είναι ευρέως γνωστός για την ανάπτυξη των όρων “cut”, “copy” και “paste” όταν πρόκειται για τις εντολές της αφαίρεσης (cut), της αντιγραφής (copy) και της επικόλλησης (paste) κειμένων.Το Xerox PARC είναι επίσης γνωστό για την μη κεφαλαιοποίηση της πρωτοποριακής έρευνας που πραγματοποίησε όσον αφορά τους προσωπικούς υπολογιστές, έτσι οTesler το 1980 μεταφέρθηκε στην Apple Computer όπου εργάστηκε μέχρι το 1997. Με την πάροδο του χρόνου, κατείχε αμέτρητες θέσεις στην εταιρεία, συμπεριλαμβανομένου του Αντιπροέδρου της AppleNet και μάλιστα ήταν επικεφαλής επιστήμονας της Apple, μια θέση που κατείχε κάποτε ο Steve Wozniak, πριν εγκαταλείψει τελικά την εταιρεία. Εκτός από τις συνεισφορές του σε ορισμένα από τα πιο διάσημα προϊόντα της Apple, ο Tesler ήταν επίσης γνωστός για τις προσπάθειές του να καταστήσει πιο προσιτά το λογισμικό και τις διεπαφές χρήστη. Εκτός από τις πλέον διαδεδομένες λειτουργίες “cut”, “copy” και “paste”, ο Tesler υποστήριξε επίσης την προσέγγιση του σχεδιασμού του UI, γνωστού ως μη μοντελοποίηση υπολογιστών, ο οποίος αντικατοπτρίζεται στην προσωπική του ιστοσελίδα. Στην ουσία, διασφαλίζει ότι οι ενέργειες των χρηστών παραμένουν συνεπείς σε διάφορες λειτουργίες και εφαρμογές του λειτουργικού συστήματος. Όταν ανοίγουν έναν επεξεργαστή κειμένου, για παράδειγμα, οι χρήστες τώρα υποθέτουν αυτόματα ότι πατώντας οποιοδήποτε από τα αλφαριθμητικά πλήκτρα στο πληκτρολόγιό τους θα έχει ως αποτέλεσμα να εμφανίζεται αυτός ο χαρακτήρας στην οθόνη στο σημείο εισαγωγής του δρομέα. Ωστόσο, υπήρξε μια εποχή κατά την οποία οι επεξεργαστές κειμένου θα μπορούσαν να μετατραπούν σε πολλαπλές λειτουργίες, όπου η πληκτρολόγηση στο πληκτρολόγιο είτε θα προσέθετε χαρακτήρες σε ένα έγγραφο είτε θα επέτρεπε την εισαγωγή λειτουργικών εντολών. Υπάρχουν ακόμα πολλές εφαρμογές λογισμικού όπου τα εργαλεία και η λειτουργικότητα αλλάζουν ανάλογα με τον τρόπο λειτουργίας τους. Υπάρχουν δηλαδή σύνθετες εφαρμογές, όπως το Photoshop, όπου πολλά εργαλεία συμπεριφέρονται διαφορετικά και εκτελούν διαφορετικές λειτουργίες, αλλά ως επί το πλείστον σύγχρονα λειτουργικά συστήματα όπως αυτά των Apple, MacOS και Windows της Microsoft είναι πολύ προσιτά και εύκολα στη χρήση, επομένως οι χρήστες δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα στον χειρισμό και την εφαρμογή τους. Μετά την αποχώρησή του από την Apple το 1997, η Tesler ίδρυσε μια εταιρεία που ονομάζεται Stagecast Software, η οποία ανέπτυξε εφαρμογές που διευκόλυναν τα παιδιά να μάθουν τις έννοιες προγραμματισμού. Το 2001 εντάχθηκε στην Amazon και τελικά έγινε Aντιπρόεδρος της Shopping Experience εκεί, το 2005 μετακόμισε στο Yahoo, όπου ασχολήθηκε με την εμπειρία χρήστη και την ομάδα σχεδιασμού της εταιρείας, και στη συνέχεια το 2008 έγινε ασχολήθηκε με τα προϊόντα στο 23andMe. Ο Tesler εγκατέλειψε το 23andMe το 2009 και έκτοτε επικεντρώθηκε στη συμβουλευτική εργασία. Τέλος, ο Tesler είναι ένας από τους βασικούς λόγους που οι υπολογιστές είναι πλέον διαθέσιμοι όχι μόνο σε ερευνητικά κέντρα αλλά και σε σπίτια. Η δημιουργία και η ανάπτυξη του προσωπικού υπολογιστή είχε ως στόχο αφενός οι άνθρωποι να αποκτήσουν ισχυρά τεχνολογικά μηχανήματα που θα τους διευκόλυναν την καθημερινότητα με ποικίλους τρόπους αλλά ταυτόχρονα θα ήταν προσβάσιμα και εύκολα στη χρήση, έτσι ώστε να μην ήταν απαραίτο να διαθέτει κάποιος εξειδικευμένες γνώσεις και τεχνογνωσία πάνω στον κλάδο της πληροφορικής για να τα αξιοποιήσει. Let's block ads! (Why?)Πηγή Είδησης
Recommended Posts
Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε ένα σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας.
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣυνδεθείτε
Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα