Δορυφορικα Δημοσίευσε 19, Φεβρουαρίου 2020 Αναφορά Δημοσίευσε 19, Φεβρουαρίου 2020 Χάκερς έχουν καταφέρει να “ξεγελάσουν” πολλά αυτοκίνητα της Tesla έτσι ώστε να αυξήσουν την ταχύτητά τους κατά 50 χιλιόμετρα την ώρα. Συγκεκριμένα, ερευνητές δοκίμασαν να ξεγελάσουν το σύστημα κάμερας MobilEye EyeQ3 ενός αυτοκινήτου, αλλάζοντας το σήμα που απεικονίζει το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας στην άκρη ενός δρόμου, με τέτοιο τρόπο ώστε ένα άτομο που οδηγεί κοντά να μην το παρατηρεί σχεδόν ποτέ.Το αποτέλεσμα αυτής της έρευνας που διεξήγαγε η εταιρεία κυβερνασφαλείας McAfee είναι μία ακόμα απόδειξη ότι η εκάστοτε μηχανική μάθηση μπορεί να καταστρέψει τα αυτόνομα συστήματα οδήγησης, θέτοντας έτσι μια πρόκληση ασφαλείας σε όσους έχουν ως στόχο να εμπορευματοποιήσουν την τεχνολογία. Δύο μέλη της ομάδας Εξεταζόμενων Απειλών της McAfee (McAfee’s Advanced Threat Research team), ο Steve Povolny και η Shivangee Trivedi, δήλωσαν ότι τα συστήματα κάμερας MobilEye EyeQ3 “διαβάζουν” τα σήματα ορίων ταχύτητας και τροφοδοτούν τις πληροφορίες σε αυτόνομα χαρακτηριστικά οδήγησης, όπως το αυτόματο σύστημα ελέγχου ταχύτητας της Tesla. Οι ερευνητές κόλλησαν σε μια πινακίδα που δείχνει το όριο ταχύτητας ένα τόσο μικροσκοπικό αυτοκόλλητο που περνά απαρατήρητο. Η κάμερα “διάβασε” ότι το σήμα έδειχνε ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας 85 αντί για 35, με αποτέλεσμα το μοντέλο Model X 2016 της Tesla και το μοντέλο S του ίδιου έτους να αυξήσουν την ταχύτητά τους κατά 50 χιλιόμετρα την ώρα. Με αυτόν τον τρόπο αποδεικνύεται το γεγονός ότι τα συστήματα μηχανικής μάθησης μπορούν να δεχτούν “hacking” επιθέσεις αλλά και να “ξεγελαστούν” σε κρίσιμες και επικίνδυνες καταστάσεις. Το 2019, οι χάκερς κατάφεραν να ξεγελάσουν ένα αυτοκίνητο της Tesla και να το κάνουν να κατευθυνθεί σε λάθος λωρίδα κυκλοφορίας, τοποθετώντας αυτοκόλλητα στο δρόμο με στόχο να χειριστούν τους αλγορίθμους μηχανικής μάθησης του αυτοκινήτου. Καθώς τα αυτόνομα συστήματα πολλαπλασιάζονται, το ζήτημα επεκτείνεται στους αλγορίθμους μηχανικής μάθησης πολύ πιο πέρα από τα οχήματα. Μια μελέτη του Μαρτίου του 2019 έδειξε ότι τα συστήματα ιατρικής μηχανικής μάθησης “ξεγελάστηκαν” με αποτέλεσμα να δώσουν κακές διαγνώσεις. Η έρευνα της McAfee έγινε γνωστή στην Tesla και στην MobilEye EyeQ3. Η Tesla, ωστόσο, αρνήθηκε να παραθέσει οποιοδήποτε σχόλιο, κατόπιν αιτήματος του περιοδικού MIT Technology Review. Παρόλα αυτά δήλωσε πως αναγνώρισε τα πορίσματα της McAfee και ότι δεν σκοπεύει να διορθώσει τα ζητήματα σχετικά με την εν λόγω γενιά hardware. Ένας εκπρόσωπος της Mobileye υπονόμευσε την έρευνα αναφέροντας ότι το τροποποιημένο σήμα θα μπορούσε ακόμα και να “ξεγελάσει” έναν άνθρωπο ώστε να διαβάζει 85 αντί 35. Η εταιρεία δεν θεωρεί ότι το να ξεγελάσεις την κάμερα αποτελεί επίθεση και, ενώ ανέφερε ακόμη πως παρά τον ρόλο που παίζει η κάμερα στο “cruise control” της Tesla, δεν σχεδιάστηκε για αυτόνομη οδήγηση. Εκπρόσωπος της Mobileye δήλωσε ότι η αυτόνομη τεχνολογία των οχημάτων δεν θα βασίζεται μόνο στην αίσθηση, αλλά θα υποστηρίζεται από διάφορες άλλες τεχνολογίες και δεδομένα, όπως η χαρτογράφηση σε πλήθος, για να εξασφαλιστεί η αξιοπιστία των πληροφοριών που λαμβάνονται από τους αισθητήρες της κάμερας και να προσφέρεται περισσότερη ασφάλεια. Από τότε, η Tesla αποφάσισε να ενσωματώσει ιδιόκτητες κάμερες στα νεότερα μοντέλα των αυτοκινήτων της, ενώ η MobilEye EyeQ3 κυκλοφόρησε αρκετές νέες εκδόσεις των φωτογραφικών μηχανών της, οι οποίες σε αρχικές δοκιμές δεν έδειξαν να είναι επιρρεπείς στην συγκεκριμένη επίθεση. Τέλος, ο Povolny δήλωσε ότι υπάρχει ακόμα ένας μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων της Tesla που λειτουργούν με ευάλωτο hardware, ενώ παράλληλα επεσήμανε ότι τα αυτοκίνητα της Tesla που έχουν την πρώτη έκδοση hardware δεν μπορούν να αναβαθμιστούν με νεότερο hardware. Let's block ads! (Why?)Πηγή Είδησης
Recommended Posts
Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε ένα σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας.
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣυνδεθείτε
Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα