Jump to content

Recommended Posts

Δημοσίευσε

Κορωνοϊός: Facebook, Google και Twitter ενάντια στην παραπληροφόρηση: Η ταχεία εξάπλωση του κορωνοϊού στην Κίνα και σε όλο τον κόσμο έχει αναγκάσει το Facebook, την Google και το Twitter να προσπαθούν να αποτρέψουν μια διαφορετική ασθένεια – ένα κύμα ανακρίβειας και ψευδαισθήσεων για την θανατηφόρα ασθένεια.

silicon-valley-against-coronavirus

Οι τρεις τεχνολογικοί γίγαντες της Silicon Valley αγωνίζονται για να περιορίσουν την επικίνδυνη παραπληροφόρηση σε θέματα υγείας, συμπεριλαμβανομένων των δημοσιεύσεων, των φωτογραφιών και των βίντεο που προσπαθούν να τρομάξουν τους ανθρώπους ώστε να μην εμβολιάζονται. Ωστόσο, οι εταιρείες αντιμετωπίζουν τον μεγαλύτερο εχθρό τους στον κίνδυνο μιας πιθανής πανδημίας, τώρα που ο κορωνοϊός έχει μολύνει 4.400 ανθρώπους στην Κίνα, σκοτώνοντας τουλάχιστον 100, ενώ συμπτώματα έχουν εμφανίσει πέντε ακόμη άτομα στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ήδη το Facebook και οι υπόλοιπες εταιρείες προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν τις διαδεδομένες θεωρίες συνωμοσίας, συμπεριλαμβανομένης μιας φάρσας που ισχυρίζεται λανθασμένα ότι οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι των Η.Π.Α. δημιούργησαν κρυφά την ασθένεια. Ορισμένες από τις παραπληροφορίες έχουν κυκλοφορήσει μέσω ιδιωτικών ομάδων στο Facebook, όπου είναι δύσκολο για τους ερευνητές να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο.

“Το ριγανέλαιο αποδεικνύεται αποτελεσματικό κατά του κορωνοϊού”, αυτός είναι ένας τίτλος άρθρου που έχει μοιραστεί τουλάχιστον 2.000 φορές σε πολλές ομάδες μέχρι τη Δευτέρα. Αυτή η άποψη έκανε την εμφάνιση της πριν από μια δεκαετία και προέρχεται από μια ιστοσελίδα ολιστικής περίθαλψης –  οι επιστήμονες ανέφεραν πως δεν υπάρχει τέτοια θεραπεία για τον κορωνοϊό.

Επτά οργανώσεις που συνεργάζονται με το Facebook εξέδωσαν εννέα ελέγχους γεγονότων τις τελευταίες ημέρες, βρίσκοντας ένα ευρύ φάσμα ισχυρισμών για τον κορωνοϊό ως ψευδείς, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που εμπορεύονται πλαστές θεραπείες, ανέφερε η εταιρεία τη Δευτέρα. Το Facebook δήλωσε ότι έχει επισημάνει τις ανακρίβειες αυτές και μείωσε την εμφάνιση τους στις καθημερινές ροές των χρηστών.

Το Twitter, εν τω μεταξύ, άρχισε τη Δευτέρα να κατευθύνει τους χρήστες των Η.Π.Α., που ψάχνουν για hashtags που σχετίζονται με τον κορωνοϊό, στα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων. Επίσης το YouTube δήλωσε ότι ο αλγόριθμός του δίνει προτεραιότητα σε πιο αξιόπιστες πηγές. Παρόλα αυτά, αρκετά βίντεο – συμπεριλαμβανομένου ενός με περισσότερες από 430.000 εμφανίσεις – διέδωσαν αμφίβολες πληροφορίες σχετικά με την προέλευση του κορωνοϊού και των μέσων μετάδοσης του.

Η απειλή των παρερμηνειών αναδεικνύει πόσο ισχυρά είναι τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης για την οργάνωση και τη δημιουργία κοινοτήτων που γρήγορα μπορούν να γίνουν ψευδείς προφήτες κατά τη διάρκεια περιόδων ανησύχιας για την υγεία. Είτε από κακία, φόβο ή παρεξήγηση, οι χρήστες εύκολα μπορούν να μοιράζονται και να ενισχύουν την παραπληροφόρηση, περιπλέκοντας το έργο των γιατρών και των κυβερνητικών αξιωματούχων στη μέση μιας κρίσης της δημόσιας υγείας.

Προσπαθώντας να αποφύγουν την παραπληροφόρηση του κορωνοϊού, το Facebook, η Google και το Twitter αντιμετωπίζουν επίσης τις ευθύνες τους ως διαδικτυακά μέσα.

Από τη μία πλευρά, αυτοί και άλλοι τεχνολογικοί γίγαντες ισχυρίζονται σθεναρά ότι δεν ενεργούν ως «προστάτες της αλήθειας», σύμφωνα με τα λόγια του επικεφαλής του Facebook Mark Zuckerberg, αποφασίζοντας τι μπορούν να πουν οι χρήστες στο διαδίκτυο. Ταυτόχρονα όμως, αναγνωρίζουν ότι ο εντελώς αφιλτράριστος λόγος φέρνει τεράστιους κινδύνους, ιδίως στους τομείς της υγείας και της ιατρικής, όπου οι θέσεις, οι φωτογραφίες και τα βίντεο που μοιράζονται οι άνθρωποι μπορούν να διαμορφώσουν τον τρόπο με τον οποίο οι ασθενείς σκέφτονται, καθώς και τις αποφάσεις τους να αναζητούν και να λαμβάνουν την απαραίτητη φροντίδα.

silicon-valley-against-coronavirus Κορωνοϊός

Γενικά, και οι τρεις τεχνολογικοί γίγαντες διατηρούν συγκεκριμένες πολιτικές σχετικά με τις θέσεις που σχετίζονται με την υγεία, με στόχο να διασφαλίσουν ότι οι ψηφιακές συζητήσεις δεν προκαλούν βλάβη στην πραγματική ζωή. Ωστόσο, οι πιο δημοφιλείς υπηρεσίες της Silicon Valley εξακολουθούν να αγωνίζονται να επιτύχουν τη σωστή ισορροπία στα μάτια των επαγγελματιών του τομέα της υγείας. Χρειάστηκαν μήνες κριτικής, για παράδειγμα, πριν το Facebook ενεργήσει σε περιεχόμενο που συνδέει εσφαλμένα τα εμβόλια με τον αυτισμό. Πολλές τέτοιες ομάδες που προωθούν “φυσικές” θεραπείες εξακολουθούν να υπάρχουν, αν και το Facebook τώρα προειδοποιεί τους ανθρώπους προτού ενταχθούν σε αυτές.

Παρομοίως, με τα βίντεο κατά των εμβολίων, η Google τροποποίησε τους αλγόριθμους του YouTube πέρυσι για να σταματήσει ένα ευρύ φάσμα επιβλαβούς περιεχομένου από την εμφάνιση των αποτελεσμάτων αναζήτησης και το Twitter έκανε παρόμοιες προσπάθειες για την ανακατεύθυνση των χρηστών που αναζητούν θέματα αντι-εμβολιασμού σε πιο αξιόπιστα αποτελέσματα. Ωστόσο, η επικίνδυνη παραπληροφόρηση εξακολουθεί να είναι διαθέσιμη και σε αυτές τις πλατφόρμες, προκαλώντας επιπλήξεις από αξιωματούχους της υγειονομικής περίθαλψης των Η.Π.Α. που εξακολουθούν να βλέπουν τα κοινωνικά μέσα ως προθάλαμους παραπληροφόρησης.

Σημαντικά κρούσματα ασθενειών απειλούν να χρησιμεύσουν ως βάση για ακόμη πιο επιβλαβή παραπληροφόρηση, ανέφεραν οι ειδικοί. Σχεδόν πριν από τέσσερα χρόνια, ανακριβείς δημοσιεύσεις σχετικά με την παγκόσμια ασθένεια Ζίκα από τσιμπήματα κουνουπιών, μείωσαν την δημοτικότητα πιο έγκυρων πηγών πληροφοριών σχετικά με την έξαρση, σύμφωνα με ερευνητές του Ιατρικού Κολλεγίου του Ουισκόνσιν στο Μιλγουόκι. Τα ευρήματά τους το 2016 εγείρουν νέες ανησυχίες για το Facebook, την Google και το Twitter καθώς ο κορωνοϊός μοιάζει ως μια νέα παγκόσμια απειλή για την υγεία.

“Οι επιστήμονες εξετάζουν δείγματα του κορωνοϊού, αλλά δεν γνωρίζουμε ακόμα όλα τα πιθανά μοτίβα εξάπλωσης του”, δήλωσε ο Joan Donovan, διευθυντής του ερευνητικού προγράμματος Τεχνολογίας στο Shorenstein Center.

Καθώς οι μετρήσεις της μόλυνσης είναι υψηλότερες πλέον, το Facebook και το Twitter ήρθαν αντιμέτωπα, κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, με μια εισροή δημοφιλών δημοσιεύσεων που υποδηλώνουν ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες ή άλλες ξένες κυβερνήσεις δημιούργησαν τον κορωνοϊό. Ένα tweet που καλεί τον κορωνοϊό μια «ασθένεια μανίας» – είχε διαμοιραστεί περίπου 5000 φορές στο Twitter από τη Δευτέρα.

Περισσότεροι από 1.100 χρήστες του Facebook, που φαινομενικά φοβούνται τη θανατηφόρα ασθένεια, έχουν πλημμυρίσει στην ομάδα “Coronavirus Warning Watch”. Οι άνθρωποι εκεί συζητούν θεωρίες σχετικά με την εξάπλωσή του – σε ορισμένες περιπτώσεις υποδηλώνοντας ότι πρόκειται για “μείωση πληθυσμού” – μαζί με συνδέσμους για το πού να αγοράσετε μάσκες και άλλα ιατρικά εργαλεία.

“Η κατάσταση αυτή εξελίσσεται ταχύτατα και θα συνεχίσουμε να προσεγγίζουμε παγκόσμιες και περιφερειακές οργανώσεις υγείας για την παροχή υποστήριξης και βοήθειας”, δήλωσε ο εκπρόσωπος του Facebook Andy Stone.

How useful was this post?

Submit Rating

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

Let's block ads! (Why?)

Πηγή Είδησης

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας.

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...