Jump to content

Recommended Posts

Δημοσίευσε
psifiaki-thorakisi-tis-ellinikis-oikonom

Τα νέα δεδομένα που επέφερε η πανδημία του COVID- 19 επιτάχυναν τόσο την ψηφιακή ωρίμανση των δομών της Δημόσιας Διοίκησης όσο και την ψηφιακή θωράκιση των επιχειρήσεων ώστε να παραμείνουν ανθεκτικές στο αναπάντεχο αλλά και ανταγωνιστικές την επόμενη ημέρα.

Αυτό ήταν το βασικό συμπέρασμα του Digital Game Changers, της διαδικτυακής συζήτησης που διοργάνωσε η Hewlett Packard Enterprise Greece την Τετάρτη 24 Ιουνίου στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου «HPE Discover Virtual Experience».

Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γρηγόρη Ζαριφόπουλου και διακεκριμένων Chief Information Officers από όλο το φάσμα της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Συγκεκριμένα, στο πάνελ συμμετείχαν οι κ.κ.: Ηλίας Κυριακάκης, μέλος του Δ.Σ. και CIO του Ομίλου Grecotel, Γιάννης Παπίδης, Chief Technology & Business Change Officer,  Κωτσόβολος (Dixons SE Europe A.E.B.E.), Σπυρίδων Τζαμτζής, Group IT Director, Alpha Bank και Σάββας Τορτοπίδης, Chief Information Officer, Διαμαντής Μασούτης Α.Ε.

Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, μοιράστηκε με το κοινό το όραμα του Ψηφιακού Κράτους και πώς αυτό το μπορεί να επιταχύνει την ανάταξη της Ελληνικής Οικονομίας: «Στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και στο κείμενο της εθνικής ψηφιακής στρατηγικής, όπως αυτό αποτυπώνεται στη Βίβλο του ψηφιακού μετασχηματισμού που σε λίγο καιρό θα βγει και στη δημοσιότητα, πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας τα εξής. Δεν μπορούμε να μιλάμε για ψηφιακό μετασχηματισμό αν δεν έχουμε μια αναβάθμιση των υποδομών του κράτους, τόσο όσον αφορα στο κυβερνητικό υπολογιστικό νέφος, την επέκταση αυτού, όσο και στις τεχνολογίες 5G. Επιπλέον, δεν αρκεί να αναβαθμίσουμε τις υποδομές και να διαθέσουμε στους πολίτες και στις επιχειρήσεις πολλά και νέα ψηφιακά εργαλεία, το σημαντικότερο είναι οι πολίτες και οι επιχειρήσεις να μπορούν να αξιοποιήσουν αυτά τα εργαλεία. Χρειάζεται λοιπόν το σύνολο του πληθυσμού να αποκτήσει κάποιες βασικές ψηφιακές δεξιότητες για να μπορέσει να λειτουργήσει στην ψηφιακή Ελλάδα και να παραμείνει ανταγωνιστικό στην αγορά εργασίας. Η συγκεκριμένη προσπάθεια που γίνεται είναι πολυεπίπεδη και μια από τις πρωτοβουλίες είναι η αυτή της Ψηφιακής Ακαδημίας Πολιτών η οποία είναι προσβάσιμη μέσα από το gov.gr».

Και συνέχισε: «Αξίζει να σημειωθεί και η ψηφιοποίηση του κράτους και η προσπάθεια που συντελείται μέσω του gov.gr, το οποίο είναι ήδη στον αέρα και πάνω από 500 ηλεκτρονικές υπηρεσίες είναι όλες συγκεντρωμένες σε ένα σημείο, στην μοναδική πλέον ψηφιακή πύλη του πολίτη με το δημόσιο, σε ένα φιλικό προς τον χρήστη περιβάλλον. Ακόμα, γίνεται προσπάθεια για ενσωμάτωση της τεχνολογίας συνολικά στην οικονομική δραστηριότητα της χώρας, όπως κλιμάκωση λύσεων τηλεϊατρικής, εργαλεία τηλεδιάσκεψης στις συνεδριάσεις των δικαστηρίων, «έξυπνη» γεωργία και αλιεία και πολλές άλλες εφαρμογές της τεχνολογίας στον τουρισμό, στον πολιτισμό κ.ο.κ. Τέλος, θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για έναν ψηφικό μετασχηματισμό του κράτους και όλα τα παραπάνω εάν και οι ίδιες οι επιχειρήσεις δεν μετασχηματιστούν ψηφιακά εκ των έσω. Όλα αυτά είναι κομμάτια του ιδίου πάζλ για να γίνουμε ένα σύγχρονο κράτος. Όλα τα παραπάνω αναφέρονται στο που θέλουμε να πάμε».

Ο κος Ηλίας Κυριακάκης, μέλος του Δ.Σ. και CIO του Ομίλου Grecotel, αναφέρθηκε στον χώρο του Τουρισμού που εν μέσω Πανδημίας βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος: «Σε ένα χώρο που παραδοσιακά ο Ψηφιακός μετασχηματισμός ίσως δεν ήταν μέχρι σήμερα η μέγιστη προτεραιότητα, εδώ και αρκετά χρόνια ο όμιλος Grecotel έχει πραγματοποιήσει μια μεγάλη επένδυση για να αναβαθμίσει τόσο τον τρόπο λειτουργίας του όσο και την εμπειρία των επισκεπτών του. Είχαμε προνοήσει και είχαμε ξεκινήσει έναν μετασχηματισμό δομικό και οργανωτικό και στη συνέχεια προχωρήσαμε στον ψηφιακό. Δημιουργήσαμε σημαντικές υποδομές διασυνδέοντας όλα μας τα ξενοδοχεία, παρέχοντας παράλληλα όλες τις τεχνολογικές ευκολίες στο προσωπικό. Μετά τον COVID 19, επικεντρωθήκαμε στην ψηφιακή επαφή και διαχείρηση των επισκεπτών μας, στην οποία προσθέσαμε και την ανέπαφη εμπειρία, υλοποιώντας σε χρόνο ρεκόρ μία νέα διαδικασία από την υποδοχή του επισκέπτη μέχρι το check out του, με χρήση passport scanners  και smartphones για check-in.

» Ακόμα, σημαντικό κομμάτι είναι το IoT, το οποίο προσφέρει στον επισκέπτη τη δυνατότητα να χειρίζεται πάλι με το κινητό του τα φώτα, τον κλιματισμό, το ζεστό νερό κτλ. ενώ στις καινούργιες βίλλες χρησιμοποιείται voice assistance. Σχετικά με τα data analytics είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε τα δεδομένα των επισκεπτών μας, σεβόμενοι το GDPR, ώστε να τους παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία με βάση τις ανάγκες τους, εφόσον οι ίδιοι μας επιτρέπουν να κάνουμε χρήση των προσωπικών δεδομένων τους. Υπάρχει λοιπόν πολύς χώρος για ψηφιακό μετασχηματισμό και αυτήν την περίοδο επικεντρωνόμαστε στις ανέπαφες συνδιαλλαγές και λειτουργίες. Το μόνο βέβαιο είναι ότι η κρίση αυτή απέδειξε ότι όποιες επιχειρήσεις δεν ακολουθήσουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό θα είναι χαμένες», πρόσθεσε.

Ο κος Γιάννης Παπίδης, Chief Technology & Business Change Officer,  Κωτσόβολος (Dixons SE Europe A.E.B.E.), αναφέρθηκε στον κλάδο του λιανεμπορίου που επηρεάστηκε σημαντικά από το lockdown και το κλείσιμο των καταστημάτων ειδικότερα: «Κατά τη διάρκεια αυτής της πρωτόγνωρης εμπειρίας πρώτο και βασικό μας μέλημα ήταν να δούμε πως θα εξασφαλίσουμε την υγεία των εργαζομένων μας και συνέχεια την αδιάληπτη λειτουργία της εταιρείας και την εξυπηρέτηση των πελατών μας. Είχαμε, όμως, ήδη πραγματοποιήσει πολύ σημαντικές επενδύσεις σε όλα τα επίπεδα, και τις υποδομές και τα συστήματα, και όταν ήρθε η πανδημία όλα τα αντανακλαστικά της εταιρείας κλήθηκαν να δοκιμαστούν μαζί με τα συστήματα.

» Όταν βρεθήκαμε με κλειστά τα καταστήματα ήταν πολύ θετικό το ότι ήμασταν ήδη εξοικειωμένοι με την τηλεργασία. Δεν ήταν το ίδιο όμως για τα καταστήματα, το τηλεφωνικό κέντρο και τις αποθήκες μας. Πάρα πολύ κόσμος από τα καταστήματα εκπαιδεύτηκε remotely και εξοπλίστηκε σε πολύ λίγες μέρες ώστε να μπορέσει να ενταχθεί στην εξυπηρέτηση των πωλήσεων στο τηλεφωνικό κέντρο. Δεν ήταν καθόλου εύκολο για τους ανθρώπους που είχαν συνηθίσει στην φυσική επαφή, αλλά έχοντας ήδη μια λύση CRM με διάφορα εργαλεία που βοηθούσαν να έχουν μπροστά τους όλη την εικόνα του καταστήματος και του stock που υπήρχε, ήταν σε θέση να ανταποκριθούν με επιτυχία στο έργο αυτό. Κάναμε περισσότερες από 120 αλλαγές στα συστήματα και στις διαδικασίες μας μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες προκειμένου να ανταπεξέλθουμε σε αυτήν την πανδημία. Καταφέραμε να περάσουμε το κομμάτι αυτό της κρίσης, συνεχίζουμε και έχουμε επιταχύνει το επενδυτικό μας πρόγραμμα. Συνεχίζουμε επίσης να εφαρμόζουμε το remote working, οι εκπαιδεύσεις γίνονται online και όλα αυτά είναι αλλαγές που διαφαίνεται πως ήρθαν για να μείνουν. Υπάρχει έντονη αισιοδοξία ότι αυτή η δυσκολία είναι προσωρινή μέσα από την επιτάχυνση των ψηφιακών διαδικασιών». 

Ο κος Σάββας Τορτοπίδης, Chief Information Officer, Διαμαντής Μασούτης Α.Ε, αναφέρθηκε στην έκρηξη των ΟnLine παραγγελιών που αντιμετώπισαν τα σούπερ μάρκετ: «Στην Μασούτης, είχαμε ήδη επενδύσει στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Έτσι, η ψηφιακή μας επάρκεια μάς επέτρεψε να εστιάσουμε στην εμπειρία του πελάτη όταν είδαμε τις online παραγγελίες μας να εκτοξεύονται. Μέχρι και τον Φεβρουάριο 2020 το ποσοστό διείσδυσης των online παραγγελιών ήταν 0,3% και τον Μάρτιο έφτασε στο 3% στο σύνολο του κλάδου. Το βασικό μας μέλημα ήταν να ενισχύσουμε την εφοδιαστική αλυσίδα καθώς δεν υπήρχε ανησυχία για τα συστήματα και τις εφαρμογές μας. Φυσικά, αυτό ήταν το ένα μέρος, το άλλο μέρος ήταν το πως θα ανταποκριθούμε στα φυσικά καταστήματα όπου δεχθήκαμε επίσης πολλαπλάσια ζήτηση από τους καταναλωτές. Εκμεταλλευόμενοι τις υποδομές μας αξιοποιήσαμε μηχανισμούς όπου κεντρικά αναλαμβάναμε να εξυπηρετήσουμε απαιτήσεις των καταστημάτων έχοντας επενδύσει εκ των προτέρων σε νέες τεχνολογίες. Το μεγάλο στοίχημα στο on line είναι να δώσεις την ίδια εμπειρία στον καταναλωτή όπως στα φυσικά καταστήματα, να είναι επέκταση του φυσικού καταστήματος και να μη λειτουργήσει ανταγωνιστικά το ένα κανάλι στο άλλο. Σήμερα, εξυπηρετούμε ηλεκτρονικά 45 πόλεις – μία πραγματικότητα που ήταν μακριά από τα σχέδιά μας καθώς στον προγραμματισμό μας είχαμε μόνο τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα, Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Βασικό μας μέλημα ήταν και παραμένει να δίνουμε στον καταναλωτή όλο και περισσότερες ψηφιακές ευκολίες και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε με την ίδια ένταση και στο μέλλον τόσο σε επίπεδο απομακρυσμένης επαφής όσο και σε επίπεδο καταστήματος».

Ο κος Σπυρίδων Τζαμτζής, Group IT Director, Alpha Bank, αναφέρθηκε στον τραπεζικό κλάδο που εδώ και δυο δεκαετίες τουλάχιστον διανύει βήματα εως και άλματα ψηφιακού μετασχηματισμού: «Οι φυσικοί περιορισμοί που επέβαλε το lockdown λόγω πανδημίας μας βρήκαν καλά προετοιμασμένους και δεν επηρέασαν τη λειτουργία μας. Η εμπειρία μας στη χρήση τεχνολογιών client virtualization και remote desktop μας προσέφεραν τη διέξοδο για εργασία από το σπίτι. Η πρόσφατη απόπειρά μας εξόδου προς το cloud, για λύσεις office automation και collaboration, ήταν μεν ένα σημαντικό εφόδιο για την συνεργασία των απομακρυσμένων από το φυσικό χώρο ομάδων εργασίας, με την απαραίτητη όμως η προστασία της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομέων εργαζομένων και πελατών δεν ήταν μία παράμετρος που θα μπορούσαμε να αγνοήσουμε. Όμως εξίσου σημαντικά ήταν τα εξαιρετικά γρήγορα ανακλαστικά της Διοίκησης, ώστε να προετοιμαστούμε εγκαίρως για το ενδεχόμενο lockdown. Μία από τις  δυσκολότερες περιπτώσεις ήταν τα call centers, των οποίων οι εργαζόμενοι έπρεπε να εργαστούν από το σπίτι με τις ίδιες ακριβώς ευκολίες. Όμως και αυτό το  πετύχαμε λόγω της τεχνολογικής επάρκειας που ήδη διέθετε η τράπεζα και μας επέτρεψε να τα λειτουργήσουμε άμεσα και αδιάληπτα.

» Ο τραπεζικός κλάδος είναι ένας ψηφιακά ώριμος κλάδος και γι’ αυτό προσαρμοστήκαμε άμεσα τόσο σε επίπεδο εσωτερικών αποφάσεων όσο και διατραπεζικών, προκειμένου και οι τέσσερις συστημικές αλλά και οι υπόλοιπες τράπεζες να έχουν μία ανάλογη συμπεριφορά προς το πληττόμενο πελατολόγιο. Ο τραπεζικός τομέας λειτούργησε σε αρμονία και βοήθησε τις κρατικές δομές να εφαρμόσουν γρήγορα κρίσιμες διαδικασίες όπως η ταυτοποίηση των χρηστών στην ψηφιακή πύλη του Δημοσίου Gov.gr, όσο και στην εφαρμογή των προγραμμάτων ανακούφισης ιδιωτών και επιχειρήσεων από τις συνέπειες της πανδημίας. Παρόλα αυτά, επιτρέψτε μου να παρατηρήσω με βάση την εμπειρία μου ότι η ελληνική κοινωνία φαίνεται να δείχνει μία φοβικότητα στην ψηφιοποίηση αν εξαιρέσουμε τις νεότερες γενιές, την οποία την ξεπερνά σε περιπτώσεις καταστροφής ή επαπειλούμενης καταστροφής, όπως τα capital controls και ο covid-19.

» Για το μέλλον είναι βέβαιο ότι θα παγιωθεί και θα αποτελέσει μέρος της εργασιακής πραγματικότητας η τηλεργασία, όπως άλλωστε έγινε σε πολλές άλλες χώρες προηγούμένως για διαφορετικούς λόγους. Οι μεν επιχειρήσεις συνειδητοποίησαν πόσο ακριβό είναι το Real Estate footprint, ειδικά όταν παραμένει κενό, οι δε εργαζόμενοι πόσο οικονομικότερο είναι για την τσέπη τους και τον προσωπικό τους χρόνο να εργάζονται χωρίς να μετακινούνται. Ωστόσο, πλέον θα χρειαστεί ένας κώδικας δεοντολογίας και μία αυτοπειθαρχία κατά την τηλεργασία, διότι ο τρόπος που τη βιώσαμε αυτή τη φορά – όπως άλλωστε ήταν λογικό – ήταν σχετικά άναρχος».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της HPE για την Ελλάδα και την Κύπρο, Μιχάλης Κασιμιώτης, δήλωσε: «Στην HPE Greece, είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι που στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου HPE Discover Virtual Experience διοργανώσαμε το Digital Game Changers, webinar επικεντρωμένο στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Πολλά γράφτηκαν, ειπώθηκαν και θα συνεχίσουν να αναλύονται σχετικά με τις συνέπειες σε όλους τους τομείς και τις εκφάνσεις της ζωής μας που επέφερε η πανδημία του COVID- 19 και σίγουρα οι Ιστορικοί του μέλλοντος θα αποτυπώσουν αυτήν την περίοδο ως την απαρχή μίας νέας εποχής. Στα αξιοσημείωτα των ημερών που διανύουμε θα ξεχωρίζαμε την ταχύτητα με την οποία προσαρμοστήκαμε σε παγκόσμιο, εθνικό, επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο στις αλλαγές που επέφερε η πανδημία και πως ανασυγκροτηθήκαμε προκειμένου με ευελιξία και σχέδιο να διαχειριστούμε τα νέα δεδομένα.

» Τους τελευταίους μήνες, προσαρμόσαμε όλο μας το portfolio για να παραμείνουμε επίκαιροι καθώς ο σκοπός μας είναι κοινός: να συνεχίσουμε να βοηθούμε ενεργά την κοινωνία και τις επιχειρήσεις να αγκαλιάσουν το μέλλον με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και με περισσότερα εφόδια στη φαρέτρα τους, καθιστώντας όλους μας προετοιμασμένους για την επόμενη ημέρα. Πρόθεσή μας ήταν και είναι να αναδείξουμε καλά παραδείγματα που μπορούν να αποτελέσουν σημεία έμπνευσης για όλους τους υπόλοιπους που οραματίζονται την ενεργή συμμετοχή τους σε ένα καλύτερο αύριο στην πατρίδα μας», συμπλήρωσε.

The post Ψηφιακή θωράκιση της ελληνικής οικονομίας στην μετά-Covid εποχή appeared first on pestaola.

Πηγή Είδησης

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας.

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...