Jump to content

Recommended Posts

Δημοσίευσε

Η σημαντικότητα του να είσαι αόρατος στο διαδίκτυο: Η συνεχιζόμενη εξάπλωση του COVID-19 έχει φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μπορούν να ψωνίζουν. Τα φυσικά καταστήματα θεωρούνται πλέον επικίνδυνα. Μάλιστα, ορισμένες χώρες βρίσκονται ακόμα σε καραντίνα και ορισμένες επιχειρήσεις είτε έχουν βάλει λουκέτο είτε έχουν κλείσει προσωρινά έως ότου περιοριστεί ο ιός. Ως αποτέλεσμα όλων αυτών, πολλοί άνθρωποι αναγκάστηκαν να παραγγείλουν βασικά προϊόντα στο διαδίκτυο.

Η σημαντικότητα του να είσαι αόρατος στο διαδίκτυοΗ σημαντικότητα του να είσαι αόρατος στο διαδίκτυο

Χωρίς αμφιβολία, υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα και οφέλη από την παραγγελία προϊόντων στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα, δώρα όπως ένα εξατομικευμένο δαχτυλίδι για τη φίλη σας το οποίο θα φτάσει στην πόρτα σας μέσω ταχυδρομείου, αντί να πηγαίνετε στο κατάστημα και να σπαταλάτε το χρόνο σας, σίγουρα συμφέρει να τα παραγγέλνετε online. Τα δύο πιο βασικά πλεονεκτήματα των online αγορών είναι:

· Ευκολία. Μπορείτε να ψωνίσετε online οποιαδήποτε μέρα και οποιαδήποτε στιγμή από την άνεση του σπιτιού σας. Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για την τρελή κίνηση από και προς το εμπορικό κέντρο, για την στάθμευση στο εμπορικό κέντρο κλπ. Οι διαδικτυακές αγορές δεν έχουν ουρές, δεν έχουν ταμεία και μεγάλες αναμονές. Αγοράζεται ότι θέλετε χωρίς να σηκωθείτε από τον καναπέ σας.

· Περισσότερη ποικιλία. Οι επιλογές είναι άπειρες όταν ψωνίζετε στο διαδίκτυο. Διεθνείς μάρκες που δεν μπορείτε να βρείτε πουθενά στην πόλη σας, θα τις βρείτε στο διαδίκτυο. Θα βρείτε ό, τι καλύτερο χρειάζεστε χωρίς να ξοδέψετε μια δεκάρα στα αεροπορικά εισιτήρια.

Όμως, όσο βολικές είναι οι διαδικτυακές αγορές, άλλο τόσο πρέπει να είστε προσεκτικοί για να μην πέσετε θύμα online απάτης. Πρέπει να είστε αόρατοι κατά την παραγγελία στο διαδίκτυο, επειδή ο ιστός δημιουργεί συνεχώς προφίλ, παρακολουθεί και αναλύει τη δραστηριότητά σας στο διαδίκτυο, τόσο για καλούς όσο και για όχι τόσο αθώους λόγους. Ένας τρόπος προστασίας της ταυτότητάς σας κατά την ηλεκτρονική παραγγελία είναι με τη χρήση ενός VPN.

vpn-trends-2020.jpgΗ σημαντικότητα του να είσαι αόρατος στο διαδίκτυο

Τι είναι το VPN;

Ένα VPN, ή ένα virtual private network, είναι ένα δίκτυο που κρυπτογραφεί το διαδικτυακό traffic που προέρχεται από το δίκτυό σας, το στέλνει μέσω ενός απομακρυσμένου ενδιάμεσου διακομιστή και κατά συνέπεια αποκρύπτει τη διεύθυνση IP σας από ιχνηλάτες και κατασκόπους. Τα VPN διατηρούν τους χρήστες του διαδικτύου απόρρητους, ώστε κανένα μη εξουσιοδοτημένο τρίτο μέρος να μπορεί να δει τι κάνει ένας χρήστης στο διαδίκτυο

Κάποιος θα ρωτούσε: Είναι πραγματικά απαραίτητο να είσαι αόρατος όταν ψωνίζεις στο διαδίκτυο; Ποιο είναι το χειρότερο που μπορεί να συμβεί; Ακολουθούν 4 απαντήσεις στις ερωτήσεις σας:

Η σημαντικότητα του να είσαι αόρατος στο διαδίκτυοΗ σημαντικότητα του να είσαι αόρατος στο διαδίκτυο

1. Κίνδυνος απάτης

Οι διαδικτυακές αγορές μαστίζονται από απάτες με πιστωτικές κάρτες, περιπτώσεις κλοπής ταυτότητας, ηλεκτρονικού ψαρέματος, πλαστών προϊόντων κ.α. Υπάρχουν πολλοί ψευδείς ιστότοποι που θα σας εξαναγκάσουν να συμμετάσχετε στις λίστες αλληλογραφίας τους- λίστες από τις οποίες δεν θα μπορείτε ποτέ να κάνετε unsubscribe. Εάν δεν θέλετε να σας ενοχλούν τέτοιες διαφημίσεις, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι η ανώνυμη περιήγηση κατά την πραγματοποίηση των ηλεκτρονικών σας παραγγελιών.

2. Αποφυγή εξατομικευμένων διαφημίσεων βάσει ενδιαφέροντος

Εάν αγοράσατε πρόσφατα αθλητικά είδη στο διαδίκτυο, θα βλέπετε συνεχώς διαφημίσεις για αθλητικά είδη κάθε φορά που ανοίγετε το πρόγραμμα περιήγησης ή τη ροή ειδήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το ίδιο θα συμβεί ακόμα και όταν απλά σκρολάρετε σε μια λίστα τεχνολογικών gadget ή αυτοκινήτων. Οι διαφημίσεις εμφανίζονται σε pop-up πλαίσια του προγράμματος περιήγησής σας και μερικές φορές επιβραδύνουν τους ιστότοπους που φορτώνετε. Δεν μπορείτε να τους αγνοήσετε επειδή συνεχίζουν να επιστρέφουν ακόμη και μετά την ακύρωσή τους. Είναι, όμως, σύμπτωση που οι διαφημιζόμενοι γνωρίζουν το είδος των αντικειμένων για να σας στοχεύσουν; Με τίποτα! Είστε απλώς θύμα διαφημίσεων βάσει ενδιαφέροντος. Αυτές οι εξατομικευμένες και στοχευμένες διαφημίσεις χρησιμοποιούν πληροφορίες που συλλέγονται μέσω της δραστηριότητάς σας στο διαδίκτυο. Γι ‘αυτό το Facebook γνωρίζει τι σας ενδιαφέρει στο Amazon. Το μόνο σχέδιο διαφυγής σας είναι να αποκλείσετε οποιονδήποτε αλγόριθμο που έχει σχεδιαστεί για τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τη συμπεριφορά των αγορών σας.

bigstock-Happy-couple-using-credit-card-Η σημαντικότητα του να είσαι αόρατος στο διαδίκτυο

3. Μπλοκάροντας την κυβέρνηση από το να σας κατασκοπεύει

Το WikiLeaks ισχυρίστηκε σε πολλές εκθέσεις ότι η Κεντρική Υπηρεσία Πληροφοριών κατασκοπεύει τη διαδικτυακή δραστηριότητα των ανθρώπων και χρησιμοποιεί τις πληροφορίες που συλλέγει για να δημιουργήσει μια βάση δεδομένων τις οποίες, στη συνέχεια, χρησιμοποιούν για να σιωπήσουν τους «εχθρούς» τους. Ενώ το WikiLeaks από πολλούς θεωρείται αναξιόπιστη πηγή, οι διάφορες αποκαλύψεις κατασκοπείας, ανά καιρούς, σίγουρα θα πρέπει να μας βάζουν σε υποψίες. Επομένως, θα πρέπει να είστε πάντα προσεκτικοί με τα προσωπικά δεδομένα / πληροφορίες  που “δίνετε” στο διαδίκτυο.

Η σημαντικότητα του να είσαι αόρατος στο διαδίκτυοΗ σημαντικότητα του να είσαι αόρατος στο διαδίκτυο

4. Μπορεί να σας εξοικονομήσουν χρήματα

Πολλοί έμπειροι ταξιδιώτες θα σας πουν ότι οι ιστότοποι κρατήσεων και οι ιστότοποι αεροπορικών εταιρειών αυξάνουν τα αεροπορικά εισιτήρια ανάλογα με το travelling profile ενός μεμονωμένου ταξιδιώτη. Όλοι οι επιβάτες μιας πτήσης δεν πληρώνουν τον ίδιο ναύλο και ούτε όλοι οι πελάτες ενός ξενοδοχείου πληρώνουν το ίδιο αρχικό ποσό (στο ξενοδοχείο παίζουν ρόλο πολλοί παράγοντες). Τουλάχιστον αυτό θα σας πουν πολλοί ταξιδιώτες. Οι θεωρίες υποστηρίζουν ότι οι ιστότοποι αεροπορικών εταιρειών χρησιμοποιούν cookies για να παρακολουθούν το ιστορικό περιήγησής σας, το οποίο τους βοηθά να γνωρίζουν την κατηγορία των πτήσεων που αναζητάτε και αφού είναι σίγουροι ότι έχετε αποφασίσει να πάτε για μια συγκεκριμένη πτήση, ενδέχεται να αυξήσουν τιμή. Σε τελική ανάλυση, γνωρίζουν ότι είστε περισσότερο από διατεθειμένοι να πραγματοποιήσετε μια αγορά.

Συμπέρασμα

Δεν είναι πλέον σωστό να μην σας νοιάζει η τύχη των δεδομένων σας όταν αποκτάτε πρόσβαση σε υπηρεσίες διαδικτύου, είτε ψωνίζετε είτε διασκεδάζετε. Ποτέ δεν ξέρετε ποιος παρακολουθεί ή πώς θα χρησιμοποιήσει τα προσωπικά σας δεδομένα στο μέλλον.

Author: Andin Bicknell

Ο Andin Bicknell είναι πτυχιούχος τμήματος Data Science στο Πανεπιστήμιο Georgetown. Ενδιαφέρεται έντονα για την ασφάλεια και το απόρρητο του Διαδικτύου. Στον ελεύθερο χρόνο του, του αρέσει να γράφει για θέματα που σχετίζονται με την τεχνολογία.

Let's block ads! (Why?)

Πηγή Είδησης

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας.

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...