Jump to content

Recommended Posts

Δημοσίευσε

Η Sony καλείται να πληρώσει πρόστιμο ύψους 3,5 εκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο της επιβλήθηκε από το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο της Αυστραλίας, για ψευδείς και παραπλανητικές δηλώσεις στο επίσημο site της σχετικά με τις επιστροφές χρημάτων για διαδικτυακές αγορές. Σύμφωνα με την αγωγή που κατατέθηκε από την Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτών (ACCC) τον Μάιο του 2019, η Sony αρνούταν στους καταναλωτές των προϊόντων της το δικαίωμα επιστροφής χρημάτων για ελαττωματικά ψηφιακά παιχνίδια. Η ACCC ισχυρίστηκε ότι από τον Οκτώβριο του 2017 έως τον Μάιο του 2019, σύμφωνα με τους όρους υπηρεσίας της Sony, οι χρήστες δεν είχαν δικαιώματα εγγύησης καταναλωτή σχετικά με την ποιότητα, τη λειτουργικότητα, την πληρότητα, την ακρίβεια ή την απόδοση για οποιαδήποτε ψηφιακά παιχνίδια που είχαν αγοράσει.

ps-store-playstation-store-ps4-sony-aust

Το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο θεώρησε τους όρους παροχής υπηρεσιών ψευδείς, καθώς αυτές οι εγγυήσεις δεν μπορούν να αποκλειστούν, να περιοριστούν ή να τροποποιηθούν. Ταυτόχρονα, το δικαστήριο έκρινε ότι η Sony έκανε παραπλανητικές δηλώσεις σε τέσσερις καταναλωτές που ισχυρίζονταν ότι είχαν αγοράσει ελαττωματικά παιχνίδια για PlayStation. Οι καταναλωτές, οι οποίοι είχαν ζητήσει επιστροφή χρημάτων για τα ελαττωματικά παιχνίδια, ενημερώθηκαν από τους εκπροσώπους πελατών της Sony ότι δεν θα γίνονταν επιστροφές χρημάτων για παιχνίδια που είχαν παραδοθεί ή για παιχνίδια των οποίων η αγορά είχε πραγματοποιηθεί 14 τουλάχιστον ημέρες πριν. Το δικαστήριο δήλωσε επίσης ότι η Sony παραβίασε τον αυστραλιανό νόμο περί καταναλωτών, λέγοντας σε έναν από τους τέσσερις καταναλωτές ότι δεν δικαιούταν επιστροφή χρημάτων χωρίς εξουσιοδότηση από τον προγραμματιστή παιχνιδιών και λέγοντας στον πέμπτο καταναλωτή ότι η Sony θα μπορούσε να προβεί σε επιστροφή χρημάτων, χρησιμοποιώντας εικονικό νόμισμα PlayStation αντί για χρήματα.

sony-playstation-stocksnap.jpg

Ο πρόεδρος της Αυστραλιανής Επιτροπής Ανταγωνισμού και Καταναλωτών, Rod Sims, δήλωσε πως τα δικαιώματα προστασίας του καταναλωτή δεν λήγουν, αφότου έχει κατέβει ένα ψηφιακό προϊόν, ούτε εξαφανίζονται μετά από 14 μέρες ή οποιαδήποτε αυθαίρετη ημερομηνία τίθεται από ένα κατάστημα ή μια εταιρεία. Πρόσθεσε ακόμη πως οι ισχυρισμοί της Sony είναι ψευδείς και δεν ανταποκρίνονται στα δικαιώματα προστασίας του καταναλωτή, τα οποία προστατεύουν τους Αυστραλούς καταναλωτές που υπάγονται στον Αυστραλιανό νόμο. Ο Rod Sims τόνισε επίσης πως οι καταναλωτές μπορούν να λάβουν επισκευή, αντικατάσταση ή επιστροφή χρημάτων για προϊόντα που παρουσιάζουν σοβαρό ελάττωμα από τους πωλητές και δεν μπορούν απλά να σταλούν σε έναν προγραμματιστή προϊόντος. Οι επιστροφές χρημάτων βάσει των εγγυήσεων των καταναλωτών πρέπει επίσης να παρέχονται σε μετρητά ή μεταφορά χρημάτων εάν ο καταναλωτής πλήρωσε με έναν από αυτούς τους τρόπους, εκτός εάν ο καταναλωτής επιλέξει να λάβει πίστωση στο κατάστημα.


Πέρυσι, η ACCC κέρδισε μια νομική διαμάχη που είχε ως αποτέλεσμα να ζητηθεί από την LG Electronics να πληρώσει πρόστιμο 160.000 δολαρίων σε δύο καταναλωτές για την άρνηση παροχής επισκευών, αντικαταστάσεων ή επιστροφών χρημάτων για ελαττωματικές τηλεοράσεις. Επιπλέον, η LG είχε προβεί σε παραπλανητικές δηλώσεις σε δύο καταναλωτές που αγόρασαν ελαττωματικές τηλεοράσεις, ισχυριζόμενη σε τηλεφωνικές κλήσεις ότι οι καταναλωτές δεν είχαν άλλα δικαιώματα από αυτά που παρέχονται από τις εγγυήσεις του κατασκευαστή της LG.


Αυτή την περίοδο, η ACCC εξετάζει παρόμοιες αγωγές κατά της Google, της Samsung και της Kogan, τις οποίες κατηγορεί για ψευδείς και παραπλανητικές δηλώσεις έναντι των καταναλωτών, στις οποίες μπορεί να επιβληθεί επίσης πρόστιμο. Επιπλέον, το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο ανακάλυψε ότι η Trivago χρησιμοποιούσε έναν αλγόριθμο για να ευνοήσει τα site κρατήσεων που πλήρωναν στην εταιρεία τα υψηλότερα τέλη κόστους ανά κλικ. Ακόμη, η ACCC έχει κινηθεί εναντίον της Kogan, ισχυριζόμενη ότι έκανε ψευδείς ή παραπλανητικές δηλώσεις σχετικά με μια προσφορά έκπτωσης 10%. Τέλος, η ACCC κερδίζει στο Ομοσπονδιακό Δικαστήριο μία υπόθεση κατά την οποία η Optus είπε τον Μάιο του 2018 σε πελάτες σταθερών γραμμών ανταγωνιστών ότι θα αποσυνδεθούν σύντομα, ενώ έχει εξαιρέσει τις διαφημιζόμενες ιδιότητες σχετικά με την αντοχή στο νερό των τηλεφώνων Galaxy της Samsung.

Let's block ads! (Why?)

Πηγή Είδησης

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας.

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...